1. Pregătire
Uneltele necesare:- Cheie fixă 15mm;
- Cheie tip imbus de 4 mm, 5mm, 6mm, 8mm;
- Cheie tip Torx T25;
- Foarfecă;
- Recomandat: o cheie dinamometrică pentru protejarea componentelor sensibile, pompă pentru anvelope, pompă pentru suspensii, vaselină, pastă pentru asamblarea componentelor din carbon, dacă este cazul.
- Utilizați foarfeca pentru a desigila cutia.
- Extrageți prima data roata față, apoi bicicleta și cutia cu accesorii.
- Utilizați foarfeca cu atenție pentru a tăia colierele și banda care leagă elementele de protecție în care a fost împachetată bicicleta.
- În cazul ghidonului trebuie avut grijă în special la cabluri, furtune și cămăși.
2. Montarea componentelor
Ghidonul:- Prima data se pregătește ghidonul, cu grijă la dirijarea cablurilor și a furtunelor care pleacă de la manete.
- Apoi se desface capacul pipei utilizând o cheie imbus potrivită (4mm sau 5mm) sau Torx T25.
- Așezați ghidonul în pipă și montați înapoi capacul.
- Centrați ghidonul cu ajutorul marcajelor.
- Dacă bicicleta este dotată cu ghidon din fibră de carbon, să vă asigurați că este aplicată pasta de montaj pentru piesele din carbon.
- Puteți începe să strângeți capacul, dar fără ca șuruburile să fie strânse complet. Este recomandată strângerea în model cruce (stânga jos-dreapta sus, dreapta jos și stânga sus).
(pedalele vin incluse doar pentru anumite modele de biciclete)
- Primul pas și cel mai important este identificarea corectă a pedalelor.
- Pedalele au ștanțat pe fiecare ax L (Left - Stânga) sau R (Right - Dreapta).
- De cele mai multe ori, pedala L (Left - stânga) se diferențiază optic de cea R (Right - dreapta) prin faptul că pe ax are un marcaj format din niște șanturi foarte subtiri în direcție perpendiculară pe filet, sau o dunga continuă, paralelă cu filetul.
Pentru a fi mai usor de indentificat, veți găsi un autocolant colorat lipit pe fiecare pedală și fiecare braț în parte, cele potrivite fiind marcate cu aceeași culoare. Albastru – Stânga și Portocaliu - Dreapta
- Se va aplica puțină vaselina pe filetul ambelor pedale.
- Începeți cu pedala stângă (Albastru) care se înfiletează în brațul stâng (cel fără foaie) iar filetul se va strânge în sensul ÎNVERS acelor de ceasornic.
- Se potrivește și se înfiletează cu mâna liberă pedala în brațul de angrenaj atât cât este posibil.
- Ulterior se alege cheia potrivită descrisă la început (cheie fixă 15mm, imbus 6mm sau 8mm).
- Se strânge pedala cu cheia în jurul valorii de 40 Nm.
- Pedala dreaptă (Portocaliu) se înfiletează în brațul drept (cel cu foaia / foile) iar filetul se va strânge în sensul acelor de ceasornic.
Montaj roată față:
Ax tip - THRU AXLE- Se demontează axul cu ajutorul unui imbus de 6mm, și se aplică puțină vaselină pe ax.
- Se extrage distanțierul din plastic dintre plăcuțele de frână, având grijă în acest timp să NU acționați maneta frânei de față.
- Roata se potrivește în furcă, cu grijă ca aceasta să intre perfect în locașul ei și discul între plăcuțele de frână.
- Acum se poate introduce axul și se va strânge la valoarea cuplului marcat pe ax. (Nm)
- În cazul în care furca este prevăzută și cu șuruburi suplimentare de fixare pentru siguranță, acum se pot strânge și acele șuruburi utilizând o cheie tip imbus de 5mm.
- Se pregătește axul tip quick release pentru a fi motat pe roată. Se demontează piulița și se extrage arcul de lângă piuliță.
- Se introduce axul în butucul roții dinspre partea cu discul.
- Se așează arcul cu partea mai subțire înspre butuc și se înfiletează piulița pe filetul axului.
- Se extrage distanțierul din plastic dintre plăcuțele de frână, având grijă în acest timp să NU acționați maneta frânei de față.
- Se extrage elementul de protecție al furcii.
- Roata se potrivește în furcă, ca acesta să intre perfect în locașul ei și discul între plăcuțele de frână.
- Cu mâna liberă se reglează și apoi se strânge piulița axului în vederea fixării definitive a roții.
- În final se strânge complet levierul de fixare a roții, având în vedere o forță moderată.
- Eliberați clema tijei de șa cu pârghia de acționare rapidă sau cu o cheie imbus de 4 mm, 5 mm sau T25 Torx în sens invers acelor de ceasornic.
- Trageți șaua până la înălțimea șoldurilor și strângeți-o din nou moderat.
- Ca reglaj de bază, pre-asamblam șaua orizontal.
- Puteți regla înclinarea șeii și poziția folosind o cheie hexagonală de 4 mm, 5mm, 6mm din partea inferioară de la nuca de prindere a șeii.
3. Reglare
Ajustarea ghidonului tip dropbar:- Acest pas este motivul pentru care am recomandat ca pipa să nu fie strânsă complet. În cazul în care totuși capacul pipei a fost strâns complet, va trebui acum eliberat puțin.
- Stând pe bicicletă în poziția de mers reglați mai sus sau mai jos ghidonul pentru a ajunge cu ușurință la manetele de frână/schimbător.
- Poziția ideală este atunci când sunteți în stare să ajungeți la manșoane cu spatele drept doar prin mișcarea pelvisului.
- Pentru o circulație optimă a sângelui, fără senzații de amorțire, încheieturile trebuie să fie relaxate.
- Acest pas este motivul pentru care am recomandat ca pipa să nu fie strânsă complet. În cazul în care totuși capacul pipei a fost strâns complet, va trebui acum eliberat puțin.
- Stând pe bicicletă în poziția de mers reglați mai sus sau mai jos ghidonul pentru a ajunge cu ușurință la comenzile manetelor de frână, de schimbător sau ale tijei de șa (unde este cazul).
- Manetele de frână trebuie să fie puțin înclinate în jos (aprox. 15-25°).
- Pentru o circulație optimă a sângelui, fără senzații de amorțire, încheieturile trebuie să fie drepte, practic o linie dreaptă care unește antebrațul și degetele mâinii.
- Poziția corectă se va regla împreună cu pantalonii și încălțările de mers cu bicicleta.
- Punem căcâiele pe pedale și coborâm în cel mai de jos punct (ora 6) cu fiecare pedală. În acest punct fiecare picior trebuie să fie complet extins, fără a înclina pelvisul.
- Sugeram să transmiteți ca mențiune in momentul lansării comenzii și informații cu privire la greutatea dumneavoastră ( în echipament complet), pentru a ajusta presiunea în suspensiile bicicletei, corespunzător cu greutatea.
- Aceste reglaje se pot face și acasă, cu pompa specială pentru umflat suspensia.
- De cele mai multe ori pe furca, în partea inferioară este inscripționată presiunea recomandată corespunzătoare pentru greutatea ciclistului.
- În ceea ce privește suspensia spate trebuie avut în vedere tipul de bicicletă și procentul de cursă negativă (SAG) recomandat (între 25-35%) care trebuie să fie atins atunci când sunteți relaxat pe bicicletă.
7 martie 2023 14:24